منتدى الدعم و المساعدة لأحلى المنتديات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

عن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال + صور

2 مشترك

اذهب الى الأسفل

عن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال + صور Empty عن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال + صور

مُساهمة من طرف shvr hgrg,f الخميس 7 يوليو 2011 - 22:51

عن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال صور
حبيت ابين لكم ان هذا الكود شغال ويعمل كود تسقط الثلوج
اذا تلحظو فى نقط بيضاء على علم فلسطين هذا هو تسقط الثلوج
عن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال + صور J5xgld
وهذا هو الكود
الكود:

/** @license
    * DHTML Snowstorm! JavaScript-based Snow for web pages
    * --------------------------------------------------------
    * Version 1.41.20101113 (Previous rev: 1.4.20091115)
    * Copyright (c) 2007, Scott Schiller. All rights reserved.
    * Code provided under the BSD License:
    * http://schillmania.com/projects/snowstorm/license.txt
    */

    /*global window, document, navigator, clearInterval, setInterval */
    /*jslint white: false, onevar: true, plusplus: false, undef: true, nomen: true, eqeqeq: true, bitwise: true, regexp: true, newcap: true, immed: true */

    var snowStorm = (function(window, document) {

      // --- common properties ---

      this.flakesMax = 128;          // Limit total amount of snow made (falling + sticking)
      this.flakesMaxActive = 64;      // Limit amount of snow falling at once (less = lower CPU use)
      this.animationInterval = 33;    // Theoretical "miliseconds per frame" measurement. 20 = fast + smooth, but high CPU use. 50 = more conservative, but slower
      this.excludeMobile = true;      // Snow is likely to be bad news for mobile phones' CPUs (and batteries.) By default, be nice.
      this.flakeBottom = null;        // Integer for Y axis snow limit, 0 or null for "full-screen" snow effect
      this.followMouse = true;        // Snow movement can respond to the user's mouse
      this.snowColor = '#fff';        // Don't eat (or use?) yellow snow.
      this.snowCharacter = '•';  // • = bullet, · is square on some systems etc.
      this.snowStick = true;          // Whether or not snow should "stick" at the bottom. When off, will never collect.
      this.targetElement = null;      // element which snow will be appended to (null = document.body) - can be an element ID eg. 'myDiv', or a DOM node reference
      this.useMeltEffect = true;      // When recycling fallen snow (or rarely, when falling), have it "melt" and fade out if browser supports it
      this.useTwinkleEffect = false;  // Allow snow to randomly "flicker" in and out of view while falling
      this.usePositionFixed = false;  // true = snow does not shift vertically when scrolling. May increase CPU load, disabled by default - if enabled, used only where supported

      // --- less-used bits ---

      this.freezeOnBlur = true;      // Only snow when the window is in focus (foreground.) Saves CPU.
      this.flakeLeftOffset = 0;      // Left margin/gutter space on edge of container (eg. browser window.) Bump up these values if seeing horizontal scrollbars.
      this.flakeRightOffset = 0;      // Right margin/gutter space on edge of container
      this.flakeWidth = 8;            // Max pixel width reserved for snow element
      this.flakeHeight = 8;          // Max pixel height reserved for snow element
      this.vMaxX = 5;                // Maximum X velocity range for snow
      this.vMaxY = 4;                // Maximum Y velocity range for snow
      this.zIndex = 0;                // CSS stacking order applied to each snowflake

      // --- End of user section ---

      var s = this, storm = this, i,
      // UA sniffing and backCompat rendering mode checks for fixed position, etc.
      isIE = navigator.userAgent.match(/msie/i),
      isIE6 = navigator.userAgent.match(/msie 6/i),
      isWin98 = navigator.appVersion.match(/windows 98/i),
      isMobile = navigator.userAgent.match(/mobile/i),
      isBackCompatIE = (isIE && document.compatMode === 'BackCompat'),
      noFixed = (isMobile || isBackCompatIE || isIE6),
      screenX = null, screenX2 = null, screenY = null, scrollY = null, vRndX = null, vRndY = null,
      windOffset = 1,
      windMultiplier = 2,
      flakeTypes = 6,
      fixedForEverything = false,
      opacitySupported = (function(){
        try {
          document.createElement('div').style.opacity = '0.5';
        } catch(e) {
          return false;
        }
        return true;
      }()),
      didInit = false,
      docFrag = document.createDocumentFragment();

      this.timers = [];
      this.flakes = [];
      this.disabled = false;
      this.active = false;
      this.meltFrameCount = 20;
      this.meltFrames = [];

      this.events = (function() {

        var old = (window.attachEvent), slice = Array.prototype.slice,
        evt = {
          add: (old?'attachEvent':'addEventListener'),
          remove: (old?'detachEvent':'removeEventListener')
        };

        function getArgs(oArgs) {
          var args = slice.call(oArgs), len = args.length;
          if (old) {
            args[1] = 'on' + args[1]; // prefix
            if (len > 3) {
              args.pop(); // no capture
            }
          } else if (len === 3) {
            args.push(false);
          }
          return args;
        }

        function apply(args, sType) {
          var oFunc = args.shift()[evt[sType]];
          if (old) {
            oFunc(args[0], args[1]);
          } else {
            oFunc.apply(this, args);
          }
        }

        function addEvent() {
          apply(getArgs(arguments), 'add');
        }

        function removeEvent() {
          apply(getArgs(arguments), 'remove');
        }

        return {
          add: addEvent,
          remove: removeEvent
        };

      }());

      function rnd(n,min) {
        if (isNaN(min)) {
          min = 0;
        }
        return (Math.random()*n)+min;
      }

      function plusMinus(n) {
        return (parseInt(rnd(2),10)===1?n*-1:n);
      }

      this.randomizeWind = function() {
        vRndX = plusMinus(rnd(s.vMaxX,0.2));
        vRndY = rnd(s.vMaxY,0.2);
        if (this.flakes) {
          for (var i=0; i<this.flakes.length; i++) {
            if (this.flakes[i].active) {
              this.flakes[i].setVelocities();
            }
          }
        }
      };

      this.scrollHandler = function() {
        // "attach" snowflakes to bottom of window if no absolute bottom value was given
        scrollY = (s.flakeBottom?0:parseInt(window.scrollY||document.documentElement.scrollTop||document.body.scrollTop,10));
        if (isNaN(scrollY)) {
          scrollY = 0; // Netscape 6 scroll fix
        }
        if (!fixedForEverything && !s.flakeBottom && s.flakes) {
          for (var i=s.flakes.length; i--;) {
            if (s.flakes[i].active === 0) {
              s.flakes[i].stick();
            }
          }
        }
      };

      this.resizeHandler = function() {
        if (window.innerWidth || window.innerHeight) {
          screenX = window.innerWidth-(!isIE?16:2)-s.flakeRightOffset;
          screenY = (s.flakeBottom?s.flakeBottom:window.innerHeight);
        } else {
          screenX = (document.documentElement.clientWidth||document.body.clientWidth||document.body.scrollWidth)-(!isIE?8:0)-s.flakeRightOffset;
          screenY = s.flakeBottom?s.flakeBottom:(document.documentElement.clientHeight||document.body.clientHeight||document.body.scrollHeight);
        }
        screenX2 = parseInt(screenX/2,10);
      };

      this.resizeHandlerAlt = function() {
        screenX = s.targetElement.offsetLeft+s.targetElement.offsetWidth-s.flakeRightOffset;
        screenY = s.flakeBottom?s.flakeBottom:s.targetElement.offsetTop+s.targetElement.offsetHeight;
        screenX2 = parseInt(screenX/2,10);
      };

      this.freeze = function() {
        // pause animation
        if (!s.disabled) {
          s.disabled = 1;
        } else {
          return false;
        }
        for (var i=s.timers.length; i--;) {
          clearInterval(s.timers[i]);
        }
      };

      this.resume = function() {
        if (s.disabled) {
          s.disabled = 0;
        } else {
          return false;
        }
        s.timerInit();
      };

      this.toggleSnow = function() {
        if (!s.flakes.length) {
          // first run
          s.start();
        } else {
          s.active = !s.active;
          if (s.active) {
            s.show();
            s.resume();
          } else {
            s.stop();
            s.freeze();
          }
        }
      };

      this.stop = function() {
        this.freeze();
        for (var i=this.flakes.length; i--;) {
          this.flakes[i].o.style.display = 'none';
        }
        s.events.remove(window,'scroll',s.scrollHandler);
        s.events.remove(window,'resize',s.resizeHandler);
        if (s.freezeOnBlur) {
          if (isIE) {
            s.events.remove(document,'focusout',s.freeze);
            s.events.remove(document,'focusin',s.resume);
          } else {
            s.events.remove(window,'blur',s.freeze);
            s.events.remove(window,'focus',s.resume);
          }
        }
      };

      this.show = function() {
        for (var i=this.flakes.length; i--;) {
          this.flakes[i].o.style.display = 'block';
        }
      };

      this.SnowFlake = function(parent,type,x,y) {
        var s = this, storm = parent;
        this.type = type;
        this.x = x||parseInt(rnd(screenX-20),10);
        this.y = (!isNaN(y)?y:-rnd(screenY)-12);
        this.vX = null;
        this.vY = null;
        this.vAmpTypes = [1,1.2,1.4,1.6,1.8]; // "amplification" for vX/vY (based on flake size/type)
        this.vAmp = this.vAmpTypes[this.type];
        this.melting = false;
        this.meltFrameCount = storm.meltFrameCount;
        this.meltFrames = storm.meltFrames;
        this.meltFrame = 0;
        this.twinkleFrame = 0;
        this.active = 1;
        this.fontSize = (10+(this.type/5)*10);
        this.o = document.createElement('div');
        this.o.innerHTML = storm.snowCharacter;
        this.o.style.color = storm.snowColor;
        this.o.style.position = (fixedForEverything?'fixed':'absolute');
        this.o.style.width = storm.flakeWidth+'px';
        this.o.style.height = storm.flakeHeight+'px';
        this.o.style.fontFamily = 'arial,verdana';
        this.o.style.overflow = 'hidden';
        this.o.style.fontWeight = 'normal';
        this.o.style.zIndex = storm.zIndex;
        docFrag.appendChild(this.o);

        this.refresh = function() {
          if (isNaN(s.x) || isNaN(s.y)) {
            // safety check
            return false;
          }
          s.o.style.left = s.x+'px';
          s.o.style.top = s.y+'px';
        };

        this.stick = function() {
          if (noFixed || (storm.targetElement !== document.documentElement && storm.targetElement !== document.body)) {
            s.o.style.top = (screenY+scrollY-storm.flakeHeight)+'px';
          } else if (storm.flakeBottom) {
            s.o.style.top = storm.flakeBottom+'px';
          } else {
            s.o.style.display = 'none';
            s.o.style.top = 'auto';
            s.o.style.bottom = '0px';
            s.o.style.position = 'fixed';
            s.o.style.display = 'block';
          }
        };

        this.vCheck = function() {
          if (s.vX>=0 && s.vX<0.2) {
            s.vX = 0.2;
          } else if (s.vX<0 && s.vX>-0.2) {
            s.vX = -0.2;
          }
          if (s.vY>=0 && s.vY<0.2) {
            s.vY = 0.2;
          }
        };

        this.move = function() {
          var vX = s.vX*windOffset, yDiff;
          s.x += vX;
          s.y += (s.vY*s.vAmp);
          if (s.x >= screenX || screenX-s.x < storm.flakeWidth) { // X-axis scroll check
            s.x = 0;
          } else if (vX < 0 && s.x-storm.flakeLeftOffset < 0-storm.flakeWidth) {
            s.x = screenX-storm.flakeWidth-1; // flakeWidth;
          }
          s.refresh();
          yDiff = screenY+scrollY-s.y;
          if (yDiff<storm.flakeHeight) {
            s.active = 0;
            if (storm.snowStick) {
              s.stick();
            } else {
              s.recycle();
            }
          } else {
            if (storm.useMeltEffect && s.active && s.type < 3 && !s.melting && Math.random()>0.998) {
              // ~1/1000 chance of melting mid-air, with each frame
              s.melting = true;
              s.melt();
              // only incrementally melt one frame
              // s.melting = false;
            }
            if (storm.useTwinkleEffect) {
              if (!s.twinkleFrame) {
                if (Math.random()>0.9) {
                  s.twinkleFrame = parseInt(Math.random()*20,10);
                }
              } else {
                s.twinkleFrame--;
                s.o.style.visibility = (s.twinkleFrame && s.twinkleFrame%2===0?'hidden':'visible');
              }
            }
          }
        };

        this.animate = function() {
          // main animation loop
          // move, check status, die etc.
          s.move();
        };

        this.setVelocities = function() {
          s.vX = vRndX+rnd(storm.vMaxX*0.12,0.1);
          s.vY = vRndY+rnd(storm.vMaxY*0.12,0.1);
        };

        this.setOpacity = function(o,opacity) {
          if (!opacitySupported) {
            return false;
          }
          o.style.opacity = opacity;
        };

        this.melt = function() {
          if (!storm.useMeltEffect || !s.melting) {
            s.recycle();
          } else {
            if (s.meltFrame < s.meltFrameCount) {
              s.meltFrame++;
              s.setOpacity(s.o,s.meltFrames[s.meltFrame]);
              s.o.style.fontSize = s.fontSize-(s.fontSize*(s.meltFrame/s.meltFrameCount))+'px';
              s.o.style.lineHeight = storm.flakeHeight+2+(storm.flakeHeight*0.75*(s.meltFrame/s.meltFrameCount))+'px';
            } else {
              s.recycle();
            }
          }
        };

        this.recycle = function() {
          s.o.style.display = 'none';
          s.o.style.position = (fixedForEverything?'fixed':'absolute');
          s.o.style.bottom = 'auto';
          s.setVelocities();
          s.vCheck();
          s.meltFrame = 0;
          s.melting = false;
          s.setOpacity(s.o,1);
          s.o.style.padding = '0px';
          s.o.style.margin = '0px';
          s.o.style.fontSize = s.fontSize+'px';
          s.o.style.lineHeight = (storm.flakeHeight+2)+'px';
          s.o.style.textAlign = 'center';
          s.o.style.verticalAlign = 'baseline';
          s.x = parseInt(rnd(screenX-storm.flakeWidth-20),10);
          s.y = parseInt(rnd(screenY)*-1,10)-storm.flakeHeight;
          s.refresh();
          s.o.style.display = 'block';
          s.active = 1;
        };

        this.recycle(); // set up x/y coords etc.
        this.refresh();

      };

      this.snow = function() {
        var active = 0, used = 0, waiting = 0, flake = null, i;
        for (i=s.flakes.length; i--;) {
          if (s.flakes[i].active === 1) {
            s.flakes[i].move();
            active++;
          } else if (s.flakes[i].active === 0) {
            used++;
          } else {
            waiting++;
          }
          if (s.flakes[i].melting) {
            s.flakes[i].melt();
          }
        }
        if (active<s.flakesMaxActive) {
          flake = s.flakes[parseInt(rnd(s.flakes.length),10)];
          if (flake.active === 0) {
            flake.melting = true;
          }
        }
      };

      this.mouseMove = function(e) {
        if (!s.followMouse) {
          return true;
        }
        var x = parseInt(e.clientX,10);
        if (x<screenX2) {
          windOffset = -windMultiplier+(x/screenX2*windMultiplier);
        } else {
          x -= screenX2;
          windOffset = (x/screenX2)*windMultiplier;
        }
      };

      this.createSnow = function(limit,allowInactive) {
        for (var i=0; i<limit; i++) {
          s.flakes[s.flakes.length] = new s.SnowFlake(s,parseInt(rnd(flakeTypes),10));
          if (allowInactive || i>s.flakesMaxActive) {
            s.flakes[s.flakes.length-1].active = -1;
          }
        }
        storm.targetElement.appendChild(docFrag);
      };

      this.timerInit = function() {
        s.timers = (!isWin98?[setInterval(s.snow,s.animationInterval)]:[setInterval(s.snow,s.animationInterval*3),setInterval(s.snow,s.animationInterval)]);
      };

      this.init = function() {
        for (var i=0; i<s.meltFrameCount; i++) {
          s.meltFrames.push(1-(i/s.meltFrameCount));
        }
        s.randomizeWind();
        s.createSnow(s.flakesMax); // create initial batch
        s.events.add(window,'resize',s.resizeHandler);
        s.events.add(window,'scroll',s.scrollHandler);
        if (s.freezeOnBlur) {
          if (isIE) {
            s.events.add(document,'focusout',s.freeze);
            s.events.add(document,'focusin',s.resume);
          } else {
            s.events.add(window,'blur',s.freeze);
            s.events.add(window,'focus',s.resume);
          }
        }
        s.resizeHandler();
        s.scrollHandler();
        if (s.followMouse) {
          s.events.add(isIE?document:window,'mousemove',s.mouseMove);
        }
        s.animationInterval = Math.max(20,s.animationInterval);
        s.timerInit();
      };

      this.start = function(bFromOnLoad) {
        if (!didInit) {
          didInit = true;
        } else if (bFromOnLoad) {
          // already loaded and running
          return true;
        }
        if (typeof s.targetElement === 'string') {
          var targetID = s.targetElement;
          s.targetElement = document.getElementById(targetID);
          if (!s.targetElement) {
            throw new Error('Snowstorm: Unable to get targetElement "'+targetID+'"');
          }
        }
        if (!s.targetElement) {
          s.targetElement = (!isIE?(document.documentElement?document.documentElement:document.body):document.body);
        }
        if (s.targetElement !== document.documentElement && s.targetElement !== document.body) {
          s.resizeHandler = s.resizeHandlerAlt; // re-map handler to get element instead of screen dimensions
        }
        s.resizeHandler(); // get bounding box elements
        s.usePositionFixed = (s.usePositionFixed && !noFixed); // whether or not position:fixed is supported
        fixedForEverything = s.usePositionFixed;
        if (screenX && screenY && !s.disabled) {
          s.init();
          s.active = true;
        }
      };

      function doStart() {
        if ((this.excludeMobile && !isMobile) || !this.excludeMobile) {
          window.setTimeout(function() {
            s.start(true);
          }, 20);
        }
        // event cleanup
        s.events.remove(window, 'load', doStart);
      }

      // hooks for starting the snow
      s.events.add(window, 'load', doStart, false);

      return this;

    }(window, document));
مكان وضع الكود
لوحة الادارة عناصر اضافية ادارة أكواد Javascriptعن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال + صور Vobrig

بامكانكم استعمالة ارجو ان اكون نجحت فى هذا الشرح
avatar
shvr hgrg,f
 
 

عدد المساهمات : 295
معدل النشاط : 6795
السُمعة : 1

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

عن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال + صور Empty رد: عن تجربة كود Javascript الجديد تسقط الثلوج شغال + صور

مُساهمة من طرف Lord-adoain الخميس 7 يوليو 2011 - 22:52

شكرا اخي
الكود موجود حاليا في المعاينة
Lord-adoain
Lord-adoain
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 39733
معدل النشاط : 40934
السُمعة : 104

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى