أكواد Javascript

اذهب الى الأسفل

أكواد Javascript

مُساهمة من طرف aseer.x22 في الأحد 14 أغسطس 2011 - 1:30

السلام عليكم
ممكن اكواد أكواد Javascript الموجوده بالمنتدى ومجربه
avatar
aseer.x22
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 103
معدل النشاط : 2953
السُمعة : 0

http://ase2er.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: أكواد Javascript

مُساهمة من طرف kingmax.2 في الأحد 14 أغسطس 2011 - 1:43

الأكواد موجودة في قسم التقنيات
وشكرا
avatar
kingmax.2



ذكر
عدد المساهمات : 7
معدل النشاط : 2454
السُمعة : 0

http://www.almalakea.hooxs.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: أكواد Javascript

مُساهمة من طرف adeltiti في الأحد 14 أغسطس 2011 - 1:50

avatar
adeltiti
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 9250
معدل النشاط : 12434
السُمعة : 1

http://famili1.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: أكواد Javascript

مُساهمة من طرف aseer.x22 في الأحد 14 أغسطس 2011 - 2:13

يرجى رد من الخبراء لانو سؤالي واضح

وشكرا
avatar
aseer.x22
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 103
معدل النشاط : 2953
السُمعة : 0

http://ase2er.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: أكواد Javascript

مُساهمة من طرف adeltiti في الأحد 14 أغسطس 2011 - 2:21

الكود:
[b][color=black][b]/** @license
 * DHTML
Snowstorm! JavaScript-based Snow for web pages
 *
--------------------------------------------------------
 * Version
1.41.20101113 (Previous rev: 1.4.20091115)
 * Copyright (c) 2007,
Scott Schiller. All rights reserved.
 * Code provided under the BSD
License:
 * http://schillmania.com/projects/snowstorm/license.txt
 */

/*global
 window, document, navigator, clearInterval, setInterval */
/*jslint
 white:
 false, onevar: true, plusplus: false, undef: true, nomen: true,
eqeqeq:
 true, bitwise: true, regexp: true, newcap: true, immed: true */

var
 snowStorm = (function(window, document) {

  // --- common
properties ---

  this.flakesMax = 128;          // Limit total
amount of snow made (falling + sticking)
  this.flakesMaxActive =
64;      // Limit amount of snow falling at once (less = lower CPU use)
 
 this.animationInterval
 = 33;    // Theoretical "miliseconds per frame"
measurement. 20 =
fast + smooth, but high CPU use. 50 = more
conservative, but slower
 
 this.excludeMobile = true;      // Snow is likely to be bad news for
mobile phones' CPUs (and batteries.) By default, be nice.
 
this.flakeBottom = null;        // Integer for Y axis snow limit, 0 or
null for "full-screen" snow effect
  this.followMouse = true;       
// Snow movement can respond to the user's mouse
  this.snowColor =
'#fff';        // Don't eat (or use?) yellow snow.
 
this.snowCharacter = '•';  // • = bullet, · is square on some systems
etc.
  this.snowStick = true;          // Whether or not snow should
"stick" at the bottom. When off, will never collect.
 
 this.targetElement
 = null;      // element which snow will be appended
to (null =
document.body) - can be an element ID eg. 'myDiv', or a DOM
node
reference
  this.useMeltEffect = true;      // When recycling
fallen
 snow (or rarely, when falling), have it "melt" and fade out if
browser
 supports it
  this.useTwinkleEffect = false;  // Allow snow to
randomly "flicker" in and out of view while falling
 
 this.usePositionFixed
 = false;  // true = snow does not shift
vertically when scrolling.
May increase CPU load, disabled by default -
if enabled, used only
where supported

  // --- less-used bits ---

 
this.freezeOnBlur = true;      // Only snow when the window is in focus
 (foreground.) Saves CPU.
 
 this.flakeLeftOffset = 0;      //
Left margin/gutter space on edge of
container (eg. browser window.)
Bump up these values if seeing
horizontal scrollbars.
 
this.flakeRightOffset = 0;      // Right margin/gutter space on edge of
container
  this.flakeWidth = 8;            // Max pixel width
reserved for snow element
  this.flakeHeight = 8;          // Max
pixel height reserved for snow element
  this.vMaxX = 5;           
    // Maximum X velocity range for snow
  this.vMaxY = 4;         
      // Maximum Y velocity range for snow
  this.zIndex = 0;       
      // CSS stacking order applied to each snowflake

  // ---
End of user section ---

  var s = this, storm = this, i,
  //
UA sniffing and backCompat rendering mode checks for fixed position,
etc.
  isIE = navigator.userAgent.match(/msie/i),
  isIE6 =
navigator.userAgent.match(/msie 6/i),
  isWin98 =
navigator.appVersion.match(/windows 98/i),
  isMobile =
navigator.userAgent.match(/mobile/i),
  isBackCompatIE = (isIE
&& document.compatMode === 'BackCompat'),
  noFixed =
(isMobile || isBackCompatIE || isIE6),
  screenX = null, screenX2 =
null, screenY = null, scrollY = null, vRndX = null, vRndY = null,
 
windOffset = 1,
  windMultiplier = 2,
  flakeTypes = 6,
 
fixedForEverything = false,
  opacitySupported = (function(){
   
try {
      document.createElement('div').style.opacity = '0.5';
 
  } catch(e) {
      return false;
    }
    return true;
 
 }()),
  didInit = false,
  docFrag =
document.createDocumentFragment();

  this.timers = [];
 
this.flakes = [];
  this.disabled = false;
  this.active = false;
 
 this.meltFrameCount = 20;
  this.meltFrames = [];

 
this.events = (function() {

    var old = (window.attachEvent),
slice = Array.prototype.slice,
    evt = {
      add:
(old?'attachEvent':'addEventListener'),
      remove:
(old?'detachEvent':'removeEventListener')
    };

    function
getArgs(oArgs) {
      var args = slice.call(oArgs), len =
args.length;
      if (old) {
        args[1] = 'on' + args[1]; //
 prefix
        if (len > 3) {
          args.pop(); // no
capture
        }
      } else if (len === 3) {
       
args.push(false);
      }
      return args;
    }

   
function apply(args, sType) {
      var oFunc =
args.shift()[evt[sType]];
      if (old) {
        oFunc(args[0],
args[1]);
      } else {
        oFunc.apply(this, args);
   
 }
    }

    function addEvent() {
     
apply(getArgs(arguments), 'add');
    }

    function
removeEvent() {
      apply(getArgs(arguments), 'remove');
    }

 
  return {
      add: addEvent,
      remove: removeEvent
   
};

  }());

  function rnd(n,min) {
    if (isNaN(min)) {
 
    min = 0;
    }
    return (Math.random()*n)+min;
  }

 
 function plusMinus(n) {
    return (parseInt(rnd(2),10)===1?n*-1:n);
 
 }

  this.randomizeWind = function() {
    vRndX =
plusMinus(rnd(s.vMaxX,0.2));
    vRndY = rnd(s.vMaxY,0.2);
    if
(this.flakes) {
      for (var i=0; i
        if
(this.flakes[i].active) {
          this.flakes[i].setVelocities();
 
      }
      }
    }
  };

  this.scrollHandler =
function() {
    // "attach" snowflakes to bottom of window if no
absolute bottom value was given
    scrollY =
(s.flakeBottom?0:parseInt(window.scrollY||document.documentElement.scrollTop||document.body.scrollTop,10));
 
  if (isNaN(scrollY)) {
      scrollY = 0; // Netscape 6 scroll fix
 
  }
    if (!fixedForEverything && !s.flakeBottom &&
 s.flakes) {
      for (var i=s.flakes.length; i--;) {
        if
(s.flakes[i].active === 0) {
          s.flakes[i].stick();
     
 }
      }
    }
  };

  this.resizeHandler = function() {
 
  if (window.innerWidth || window.innerHeight) {
      screenX =
window.innerWidth-(!isIE?16:2)-s.flakeRightOffset;
      screenY =
(s.flakeBottom?s.flakeBottom:window.innerHeight);
    } else {
 
 
    screenX =
(document.documentElement.clientWidth||document.body.clientWidth||document.body.scrollWidth)-(!isIE?8:0)-s.flakeRightOffset;
 
 
    screenY =
s.flakeBottom?s.flakeBottom:(document.documentElement.clientHeight||document.body.clientHeight||document.body.scrollHeight);
 
  }
    screenX2 = parseInt(screenX/2,10);
  };

 
this.resizeHandlerAlt = function() {
    screenX =
s.targetElement.offsetLeft+s.targetElement.offsetWidth-s.flakeRightOffset;
 
  screenY =
s.flakeBottom?s.flakeBottom:s.targetElement.offsetTop+s.targetElement.offsetHeight;
 
  screenX2 = parseInt(screenX/2,10);
  };

  this.freeze =
function() {
    // pause animation
    if (!s.disabled) {
   
 s.disabled = 1;
    } else {
      return false;
    }
   
for (var i=s.timers.length; i--;) {
      clearInterval(s.timers[i]);
 
  }
  };

  this.resume = function() {
    if (s.disabled) {
 
      s.disabled = 0;
    } else {
      return false;
    }
 
  s.timerInit();
  };

  this.toggleSnow = function() {
 
 if (!s.flakes.length) {
      // first run
      s.start();
 
 } else {
      s.active = !s.active;
      if (s.active) {
 
    s.show();
        s.resume();
      } else {
       
s.stop();
        s.freeze();
      }
    }
  };

 
this.stop = function() {
    this.freeze();
    for (var
i=this.flakes.length; i--;) {
      this.flakes[i].o.style.display =
'none';
    }
   
s.events.remove(window,'scroll',s.scrollHandler);
   
s.events.remove(window,'resize',s.resizeHandler);
    if
(s.freezeOnBlur) {
      if (isIE) {
       
s.events.remove(document,'focusout',s.freeze);
       
s.events.remove(document,'focusin',s.resume);
      } else {
   
  s.events.remove(window,'blur',s.freeze);
       
s.events.remove(window,'focus',s.resume);
      }
    }
  };

 
 this.show = function() {
    for (var i=this.flakes.length; i--;) {
 
    this.flakes[i].o.style.display = 'block';
    }
  };

 
 this.SnowFlake = function(parent,type,x,y) {
    var s = this, storm
 = parent;
    this.type = type;
    this.x =
x||parseInt(rnd(screenX-20),10);
    this.y =
(!isNaN(y)?y:-rnd(screenY)-12);
    this.vX = null;
    this.vY =
null;
    this.vAmpTypes = [1,1.2,1.4,1.6,1.8]; // "amplification"
for vX/vY (based on flake size/type)
    this.vAmp =
this.vAmpTypes[this.type];
    this.melting = false;
   
this.meltFrameCount = storm.meltFrameCount;
    this.meltFrames =
storm.meltFrames;
    this.meltFrame = 0;
    this.twinkleFrame =
0;
    this.active = 1;
    this.fontSize = (10+(this.type/5)*10);
 
  this.o = document.createElement('div');
    this.o.innerHTML =
storm.snowCharacter;
    this.o.style.color = storm.snowColor;
 
 this.o.style.position = (fixedForEverything?'fixed':'absolute');
 
 this.o.style.width = storm.flakeWidth+'px';
    this.o.style.height =
 storm.flakeHeight+'px';
    this.o.style.fontFamily =
'arial,verdana';
    this.o.style.overflow = 'hidden';
   
this.o.style.fontWeight = 'normal';
    this.o.style.zIndex =
storm.zIndex;
    docFrag.appendChild(this.o);

   
this.refresh = function() {
      if (isNaN(s.x) || isNaN(s.y)) {
 
      // safety check
        return false;
      }
     
s.o.style.left = s.x+'px';
      s.o.style.top = s.y+'px';
    };

 
  this.stick = function() {
      if (noFixed ||
(storm.targetElement !== document.documentElement &&
storm.targetElement !== document.body)) {
        s.o.style.top =
(screenY+scrollY-storm.flakeHeight)+'px';
      } else if
(storm.flakeBottom) {
        s.o.style.top = storm.flakeBottom+'px';
 
    } else {
        s.o.style.display = 'none';
       
s.o.style.top = 'auto';
        s.o.style.bottom = '0px';
       
s.o.style.position = 'fixed';
        s.o.style.display = 'block';
 
    }
    };

    this.vCheck = function() {
      if
(s.vX>=0 && s.vX<0.2) {
        s.vX = 0.2;
      }
else if (s.vX<0 && s.vX>-0.2) {
        s.vX = -0.2;
 
    }
      if (s.vY>=0 && s.vY<0.2) {
        s.vY
 = 0.2;
      }
    };

    this.move = function() {
   
 var vX = s.vX*windOffset, yDiff;
      s.x += vX;
      s.y +=
(s.vY*s.vAmp);
      if (s.x >= screenX || screenX-s.x <
storm.flakeWidth) { // X-axis scroll check
        s.x = 0;
      }
 else if (vX < 0 && s.x-storm.flakeLeftOffset <
0-storm.flakeWidth) {
        s.x = screenX-storm.flakeWidth-1; //
flakeWidth;
      }
      s.refresh();
      yDiff =
screenY+scrollY-s.y;
      if (yDiff
        s.active = 0;
   
  if (storm.snowStick) {
          s.stick();
        } else {
 
        s.recycle();
        }
      } else {
 
      if
(storm.useMeltEffect && s.active && s.type
< 3
&& !s.melting && Math.random()>0.998) {
         
// ~1/1000 chance of melting mid-air, with each frame
         
s.melting = true;
          s.melt();
          // only
incrementally melt one frame
          // s.melting = false;
   
  }
        if (storm.useTwinkleEffect) {
          if
(!s.twinkleFrame) {
            if (Math.random()>0.9) {
     
      s.twinkleFrame = parseInt(Math.random()*20,10);
            }
 
        } else {
            s.twinkleFrame--;
           
s.o.style.visibility = (s.twinkleFrame &&
s.twinkleFrame%2===0?'hidden':'visible');
          }
        }
 
    }
    };

    this.animate = function() {
      // main
 animation loop
      // move, check status, die etc.
     
s.move();
    };

    this.setVelocities = function() {
   
 s.vX = vRndX+rnd(storm.vMaxX*0.12,0.1);
      s.vY =
vRndY+rnd(storm.vMaxY*0.12,0.1);
    };

    this.setOpacity =
function(o,opacity) {
      if (!opacitySupported) {
       
return false;
      }
      o.style.opacity = opacity;
    };

 
  this.melt = function() {
      if (!storm.useMeltEffect ||
!s.melting) {
        s.recycle();
      } else {
        if
(s.meltFrame < s.meltFrameCount) {
          s.meltFrame++;
 
      s.setOpacity(s.o,s.meltFrames[s.meltFrame]);
         
s.o.style.fontSize =
s.fontSize-(s.fontSize*(s.meltFrame/s.meltFrameCount))+'px';
       
 s.o.style.lineHeight =
storm.flakeHeight+2+(storm.flakeHeight*0.75*(s.meltFrame/s.meltFrameCount))+'px';
 
      } else {
          s.recycle();
        }
      }
 
 };

    this.recycle = function() {
      s.o.style.display =
'none';
      s.o.style.position =
(fixedForEverything?'fixed':'absolute');
      s.o.style.bottom =
'auto';
      s.setVelocities();
      s.vCheck();
     
s.meltFrame = 0;
      s.melting = false;
     
s.setOpacity(s.o,1);
      s.o.style.padding = '0px';
     
s.o.style.margin = '0px';
      s.o.style.fontSize = s.fontSize+'px';
 
    s.o.style.lineHeight = (storm.flakeHeight+2)+'px';
     
s.o.style.textAlign = 'center';
      s.o.style.verticalAlign =
'baseline';
      s.x =
parseInt(rnd(screenX-storm.flakeWidth-20),10);
      s.y =
parseInt(rnd(screenY)*-1,10)-storm.flakeHeight;
      s.refresh();
 
    s.o.style.display = 'block';
      s.active = 1;
    };

 
  this.recycle(); // set up x/y coords etc.
    this.refresh();

 
 };

  this.snow = function() {
    var active = 0, used = 0,
waiting = 0, flake = null, i;
    for (i=s.flakes.length; i--;) {
 
    if (s.flakes[i].active === 1) {
        s.flakes[i].move();
 
      active++;
      } else if (s.flakes[i].active === 0) {
   
  used++;
      } else {
        waiting++;
      }
     
if (s.flakes[i].melting) {
        s.flakes[i].melt();
      }
 
  }
    if (active
      flake =
s.flakes[parseInt(rnd(s.flakes.length),10)];
      if (flake.active
=== 0) {
        flake.melting = true;
      }
    }
  };

 
 this.mouseMove = function(e) {
    if (!s.followMouse) {
     
return true;
    }
    var x = parseInt(e.clientX,10);
    if
(x
      windOffset = -windMultiplier+(x/screenX2*windMultiplier);
 
  } else {
      x -= screenX2;
      windOffset =
(x/screenX2)*windMultiplier;
    }
  };

  this.createSnow =
 function(limit,allowInactive) {
    for (var i=0; i
     
s.flakes[s.flakes.length] = new
s.SnowFlake(s,parseInt(rnd(flakeTypes),10));
      if (allowInactive
|| i>s.flakesMaxActive) {
       
s.flakes[s.flakes.length-1].active = -1;
      }
    }
   
storm.targetElement.appendChild(docFrag);
  };

 
this.timerInit = function() {
 
  s.timers =
(!isWin98?[setInterval(s.snow,s.animationInterval)]:[setInterval(s.snow,s.animationInterval*3),setInterval(s.snow,s.animationInterval)]);
 
 };

  this.init = function() {
    for (var i=0; i
     
s.meltFrames.push(1-(i/s.meltFrameCount));
    }
   
s.randomizeWind();
    s.createSnow(s.flakesMax); // create initial
batch
    s.events.add(window,'resize',s.resizeHandler);
   
s.events.add(window,'scroll',s.scrollHandler);
    if
(s.freezeOnBlur) {
      if (isIE) {
       
s.events.add(document,'focusout',s.freeze);
       
s.events.add(document,'focusin',s.resume);
      } else {
       
s.events.add(window,'blur',s.freeze);
       
s.events.add(window,'focus',s.resume);
      }
    }
   
s.resizeHandler();
    s.scrollHandler();
    if (s.followMouse) {
 
    s.events.add(isIE?document:window,'mousemove',s.mouseMove);
    }
 
  s.animationInterval = Math.max(20,s.animationInterval);
   
s.timerInit();
  };

  this.start = function(bFromOnLoad) {
 
  if (!didInit) {
      didInit = true;
    } else if
(bFromOnLoad) {
      // already loaded and running
      return
true;
    }
    if (typeof s.targetElement === 'string') {
   
 var targetID = s.targetElement;
      s.targetElement =
document.getElementById(targetID);
      if (!s.targetElement) {
 
      throw new Error('Snowstorm: Unable to get targetElement
"'+targetID+'"');
      }
    }
    if (!s.targetElement) {
 
    s.targetElement =
(!isIE?(document.documentElement?document.documentElement:document.body):document.body);
 
  }
    if (s.targetElement !== document.documentElement &&
s.targetElement !== document.body) {
      s.resizeHandler =
s.resizeHandlerAlt; // re-map handler to get element instead of screen
dimensions
    }
    s.resizeHandler(); // get bounding box
elements
    s.usePositionFixed = (s.usePositionFixed &&
!noFixed); // whether or not position:fixed is supported
   
fixedForEverything = s.usePositionFixed;
    if (screenX &&
screenY && !s.disabled) {
      s.init();
      s.active =
 true;
    }
  };

  function doStart() {
    if
((this.excludeMobile && !isMobile) || !this.excludeMobile) {
 
    window.setTimeout(function() {
        s.start(true);
     
}, 20);
    }
    // event cleanup
    s.events.remove(window,
'load', doStart);
  }

  // hooks for starting the snow
 
s.events.add(window, 'load', doStart, false);

  return this;

}(window,
 document));[/b][/color][/b]
avatar
adeltiti
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 9250
معدل النشاط : 12434
السُمعة : 1

http://famili1.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: أكواد Javascript

مُساهمة من طرف fathi84 في الإثنين 15 أغسطس 2011 - 0:20

ماذا يعمل هذا الكود؟؟؟
ايه وظيفتة؟؟؟
تقبل تحياتى
avatar
fathi84
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 65
معدل النشاط : 3084
السُمعة : 0

http://arhr.roll.tv

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: أكواد Javascript

مُساهمة من طرف adeltiti في الإثنين 15 أغسطس 2011 - 0:21

fathi84
ممكن تضع سؤالك في موضوع منفصل
avatar
adeltiti
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 9250
معدل النشاط : 12434
السُمعة : 1

http://famili1.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: أكواد Javascript

مُساهمة من طرف mo'emn fox في الإثنين 15 أغسطس 2011 - 1:13

يمكنكم البحث فى جوجل
حتى يتواجد هنا قسم خاص له
avatar
mo'emn fox
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 409
معدل النشاط : 3188
السُمعة : 0

http://azoza4all.forumegypt.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى