منتدى الدعم العربي لمنتديات أحلى منتدى
مرحبا بك في منتدى دعم منتديات AhlaMontada

لتتمكن من الإستمتاع بكافة ما يوفره لك هذا المنتدى من خصائص, يجب عليك أن تسجل الدخول الى حسابك في المنتدى. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه.

انشاء منتدى مجاني شبيه بهذا المنتدى

كود اخر مواضيع من احلى منتدى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف fatok في الإثنين 15 أبريل 2013 - 20:24

السلام عليكم .. ارجو من الخبراء توضيح الخطأ و تقديم الحل

انا بتصفح المنتدى و لقيت كود كنت عاوز اعمله عندى و عملت زيه بس بصورة و تحول تلقائى

بس انا عايز زى الشكل دا بالظبط بنفس شريط التمرير و اختيار الموضوع

الكود اللى تحت عبارة " جديد احلى منتدى "


اتمنى يكون من غير تومبيلات او التعديل على الكود دا
الرمز:
  </div><h2 class="title"><strong>جديد أحلى منتدى:</strong></h2><div class="news"><ul><li class="light"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1036696-topic" class="blank" title="آخر صيحة في عالم المنتديات مجاناً لأعضاء أحلى منتدى: عارضة منتدى + مركز ...">آخر صيحة في عالم المنتديات مجاناً لأعضاء أحلى منتدى: عارضة منتدى + مركز ...</a></li><li class="dark"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1036473-topic" class="blank" title="تصحيح أخطاء الزحف الخاصة بعناكب الفهرسة...">تصحيح أخطاء الزحف الخاصة بعناكب الفهرسة...</a></li><li class="light"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1035373-topic" class="blank" title="جديد في أحلى المنتديات: إخفاء آلي لمساهمات الأعضاء المطرودين, تشخيص مدة ...">جديد في أحلى المنتديات: إخفاء آلي لمساهمات الأعضاء المطرودين, تشخيص مدة ...</a></li><li class="dark"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1030614-topic" class="blank" title="صيانة شاملة للمنتديات يوم الخميس 22 محرم 1434 ...">صيانة شاملة للمنتديات يوم الخميس 22 محرم 1434 ...</a></li><li class="light"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1027010-topic" class="blank" title="أحلى منتدى تتقدم بخالص التهانى للأمة الإسلامية بمناسبة حلول عيد الأضحى...">أحلى منتدى تتقدم بخالص التهانى للأمة الإسلامية بمناسبة حلول عيد الأضحى...</a></li><li class="dark"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1025189-topic" class="blank" title="نتيجة مسابقة أفضل عضو مساعد: تعرف على الفائزين الآن...">نتيجة مسابقة أفضل عضو مساعد: تعرف على الفائزين الآن...</a></li><li class="light"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1021037-topic" class="blank" title="مسابقة أفضل عضومساعد: أشترك و فز بالوسام الشرفي للدعم و المساعدة...">مسابقة أفضل عضومساعد: أشترك و فز بالوسام الشرفي للدعم و المساعدة...</a></li><li class="dark"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1019301-topic" class="blank" title="هدايا العيد لأحلى المنتديات: أحلى منتدى توزع هدايا على المنتديات المتفوق...">هدايا العيد لأحلى المنتديات: أحلى منتدى توزع هدايا على المنتديات المتفوق...</a></li></ul></div><br />

و لو موجود ... او الكود صحيح ... ياريت

اعرف وحدة التكرار من اول فين لفين .. بمعنى " الكود المتكرر لعنوان الموضوع و كتابة اللينك الخاص بيه " .... و يارب اكون طلبى مش تقيل و شاكر لجهودكم جدا

fatok
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 83
معدل النشاط : 2024

http://www.fatok.dahek.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف MR.KA!TO10 في الإثنين 15 أبريل 2013 - 21:36

هذا الكود غير متوفر حاليا

MR.KA!TO10
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 829
معدل النشاط : 2492

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف mahmoud alzamalkawy في الإثنين 15 أبريل 2013 - 22:28

هذا الكود غير موجود بالمنتدى حاليا
ابحث عنه فى جوجل

مشكور

mahmoud alzamalkawy
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 507
معدل النشاط : 2227

http://elmasrawyy.ahlamontada.com/

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف Kimo Mimo في الإثنين 15 أبريل 2013 - 22:34

@mahmoud alzamalkawy كتب:هذا الكود غير موجود بالمنتدى حاليا
ابحث عنه فى جوجل

مشكور

يمنع التكرار من فضلك أخي

Kimo Mimo
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 13775
معدل النشاط : 16457

http://help.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف fatok في الإثنين 15 أبريل 2013 - 23:07

هو انا جربته فى صفحة html و فعلا الكود مظبوط و كل حاجة
بس المشكلة الخلفية بتاعته و كمان مفيش شريط تمرير ....

الكود انا عرفته عن طريق خاصية Source الموجودة قى المتصفح للصفحة
http://www.ahlamontada.com/


و دى صورة لفهم قصدى ... انا عاوز خلفية للكود مش اكتر زى اللى موجودة فى الصورة لو امكن ...

fatok
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 83
معدل النشاط : 2024

http://www.fatok.dahek.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف fatok في الإثنين 15 أبريل 2013 - 23:09


fatok
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 83
معدل النشاط : 2024

http://www.fatok.dahek.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف !وزير الاكواد!2013 في الثلاثاء 16 أبريل 2013 - 7:20

بصراحة لا يوجد منه ولكن متوفر التالي بدون تومبلات
شريط اخر المواضيع بطريقه جديده اتوماتيكيا

!وزير الاكواد!2013
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 908
معدل النشاط : 2525

http://www.pubda3m.com/

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف mahmoud alzamalkawy في الثلاثاء 16 أبريل 2013 - 9:05

@kimo mimo كتب:
@mahmoud alzamalkawy كتب:هذا الكود غير موجود بالمنتدى حاليا
ابحث عنه فى جوجل

مشكور

يمنع التكرار من فضلك أخي

حرام بجد

mahmoud alzamalkawy
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 507
معدل النشاط : 2227

http://elmasrawyy.ahlamontada.com/

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف mahmoud alzamalkawy في الثلاثاء 16 أبريل 2013 - 9:13

تمام اخى تم التعديل على الكود ويعمل عندى
الرمز:
<h2 class="title" style="margin: 0px; padding: 5px 25px 0px 0px; background-image: url(&quot;http://im1.all-up.com/i/img/puce_h1.png&quot;); background-color: rgb(243, 243, 243); color: rgb(0, 165, 205); font-size: 1.7em; font-weight: 400; font-family: arial; font-style: normal; min-height: 40px; font-variant: normal; letter-spacing: normal; line-height: normal; text-align: right; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; word-spacing: 0px; background-position: 100% 0%;"><strong style="margin: 0px; padding: 0px;">جديد أحلى منتدى:</strong></h2><div class="news" style="margin: 10px 0px 0px; padding: 1px 0px 0px; background-image: url(&quot;http://im1.all-up.com/i/img/news-bubble.png&quot;); background-color: rgb(243, 243, 243); height: 150px; width: 495px; color: rgb(0, 0, 0); font-family: arial,sans-serif; font-size: 19px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; letter-spacing: normal; line-height: normal; text-align: right; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; word-spacing: 0px; background-position: 50% 0%;"><ul style="margin: 10px ! important; padding: 0px; height: 130px; list-style: none outside url(&quot;http://im1.all-up.com/i/img/rtl/puce_fleche.png&quot;); overflow: auto;"><li class="light" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(255, 255, 255);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1036696-topic" class="blank" title="آخر صيحة في عالم المنتديات مجاناً لأعضاء أحلى منتدى: عارضة منتدى + مركز ..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">آخر صيحة في عالم المنتديات مجاناً لأعضاء أحلى منتدى: عارضة منتدى + مركز ...</a></li><li class="dark" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(238, 238, 238);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1036473-topic" class="blank" title="تصحيح أخطاء الزحف الخاصة بعناكب الفهرسة..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">تصحيح أخطاء الزحف الخاصة بعناكب الفهرسة...</a></li><li class="light" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(255, 255, 255);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1035373-topic" class="blank" title="جديد في أحلى المنتديات: إخفاء آلي لمساهمات الأعضاء المطرودين, تشخيص مدة ..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">جديد في أحلى المنتديات: إخفاء آلي لمساهمات الأعضاء المطرودين, تشخيص مدة ...</a></li><li class="dark" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(238, 238, 238);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1030614-topic" class="blank" title="صيانة شاملة للمنتديات يوم الخميس 22 محرم 1434 ..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">صيانة شاملة للمنتديات يوم الخميس 22 محرم 1434 ...</a></li><li class="light" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(255, 255, 255);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1027010-topic" class="blank" title="أحلى منتدى تتقدم بخالص التهانى للأمة الإسلامية بمناسبة حلول عيد الأضحى..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">أحلى منتدى تتقدم بخالص التهانى للأمة الإسلامية بمناسبة حلول عيد الأضحى...</a></li><li class="dark" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(238, 238, 238);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1025189-topic" class="blank" title="نتيجة مسابقة أفضل عضو مساعد: تعرف على الفائزين الآن..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">نتيجة مسابقة أفضل عضو مساعد: تعرف على الفائزين الآن...</a></li><li class="light" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(255, 255, 255);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1021037-topic" class="blank" title="مسابقة أفضل عضومساعد: أشترك و فز بالوسام الشرفي للدعم و المساعدة..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">مسابقة أفضل عضومساعد: أشترك و فز بالوسام الشرفي للدعم و المساعدة...</a></li><li class="dark" style="margin: 0px; padding: 5px; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em ! important; background-color: rgb(238, 238, 238);"><a href="http://help.ahlamontada.com/t1019301-topic" class="blank" title="هدايا العيد لأحلى المنتديات: أحلى منتدى توزع هدايا على المنتديات المتفوق..." target="_blank" style="margin: 0px; padding: 0px; font-weight: 700; color: rgb(124, 186, 44); font-size: 0.9em; text-decoration: none;">هدايا العيد لأحلى المنتديات: أحلى منتدى توزع هدايا على المنتديات المتفوق...</a></li></ul></div><br style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(0, 0, 0); font-family: arial,sans-serif; font-size: 19px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; letter-spacing: normal; line-height: normal; text-align: right; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; word-spacing: 0px; background-color: rgb(243, 243, 243);"><br class="Apple-interchange-newline">

mahmoud alzamalkawy
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 507
معدل النشاط : 2227

http://elmasrawyy.ahlamontada.com/

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف !وزير الاكواد!2013 في الثلاثاء 16 أبريل 2013 - 11:20

امير الكلمة كتب:يا شباب لو حد عنده كود او يعرف يساعد بيه مش لازم تفضلو تقولو غير موجود وابحث عنه فى جوجل والكلام ده ده منتدى مساعده

افتحي موضوع بمشكلتك ونساعدك

!وزير الاكواد!2013
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 908
معدل النشاط : 2525

http://www.pubda3m.com/

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف Kimo Mimo في الثلاثاء 16 أبريل 2013 - 11:58

@mahmoud alzamalkawy كتب:
@kimo mimo كتب:
@mahmoud alzamalkawy كتب:هذا الكود غير موجود بالمنتدى حاليا
ابحث عنه فى جوجل

مشكور


يمنع التكرار من فضلك أخي

حرام بجد

أخي ما هو اللي حرام ؟!
أنت ردك كان تكرار لمن سبقك برد أخي

Kimo Mimo
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 13775
معدل النشاط : 16457

http://help.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف fatok في الجمعة 19 أبريل 2013 - 23:21



هو دا طلبى ....
و الطريقة اللى انا اخدت منها الكود ... انى بضغط على ctrl+u وبتظهرلى الاكواد
فأكيد موجودة فى منتدى الدعم ...

بالنسبة لطلبى ... بختصار موجز جدا
الكود يعمل تمام و شغال 1000000 فى الــ 100
بس الناقص عندى كود css و الفرام و شريط التمرير ... معلش انا متشبس بطلبى
ههههههههههه .. اخوكم الصغير و بيتدلع عليكم
===========================
و شاكر جدا على ردودكم و على تعاونكم معايا
و شكر خااااااااااص جدا لكل منتدى الدعم و شركة احلى منتدى على مجهودها اللى وصلنى
بمنتدايا ان مجلة " لغة العصر للحاسب و الانترنت " تصتضيفنى لاعجابها بمنتدايا

" منتدى فتوك .. منتدى للرجال و بس "

fatok
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 83
معدل النشاط : 2024

http://www.fatok.dahek.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف HAMSAHAQ في الجمعة 19 أبريل 2013 - 23:43

اخي المشكلة ليسة كيف استخرج الكود

بل في كيف يعمل وتظهر به مواضيعك

هنا مربط الفرس كما يقول المثل

هل حسبت هذا الحساب؟

HAMSAHAQ
 
 

انثى
عدد المساهمات : 4871
معدل النشاط : 6626

http://alhoub.arab.st/

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: كود اخر مواضيع من احلى منتدى

مُساهمة من طرف fatok في السبت 20 أبريل 2013 - 0:13

hamsa-haq كتب:اخي المشكلة ليسة كيف استخرج الكود

بل في كيف يعمل وتظهر به مواضيعك

هنا مربط الفرس كما يقول المثل

هل حسبت هذا الحساب؟

ايوة انا عامل حسابة ... انا الحمد لله عندى حب استطلاع شوية .. يعنى باخد الكود من الدعم و بغيره للشكل اللى يناسب المنتدى عندى و الوان الكود لو فى لون ..

انا كنت هاخد الكود و اعمله 3 نسخ .. واحد للمواضيع و وواحد للاستفسارات و واحد للجمعيات الخيرية بعناوينها و استعلامتها ... بس واضح ان الموضوع صعب شوية

عموما الف شكر ليكى و كل الخبراء و المساعدين و الاعضاء على ردودهم و ان شاء الله هعمله مع التحية

fatok
 
 

ذكر
عدد المساهمات : 83
معدل النشاط : 2024

http://www.fatok.dahek.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى